SYGNALISTA – ZGŁOSZENIE NARUSZENIA
W związku z Dyrektywą PE i Rady (UE) z 23.10.2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (tzw. Dyrektywa o sygnalistach) Zarządzeniem Nr 4/2022 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich z dnia 10.01.2022r. została wdrożona procedura zgłaszania przypadków nieprawidłowości oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń (z późn. zm.).
Przed zgłoszeniem naruszenia konieczne jest zapoznanie się z ww. Zarządzeniem: Zarządzenie nr 4/2022 oraz Zarządzenie 62/2023.
Zgłoszenia można dokonać
1) w formie pisemnej na adres: 41-949 Piekary Śląskie ul. Bpa. Nankera 103z koniecznym dopiskiem na kopercie np. „zgłoszenie nieprawidłowości” lub stanowisko koordynatora ds. naruszeń. Zgłoszenie powinno zostać przesłane na specjalnie przygotowanejkarcie zgłoszenia, której wzór znajduje się poniżej lub zgłoszenie winno zawierać wszystkie informacje jakie są wymagane w tej karcie.
2) w formie elektronicznej na adres mailowy sygnalista@mopr.piekary.pl w zaszyfrowanym pliku. Szyfr do pliku należy przekazać koordynatorowi ds. naruszeń osobiście lub telefonicznie (32 2879503 wew. 613). Zgłoszenie na adres mailowy powinno zostać przesłane na specjalnie przygotowanej karcie zgłoszenia, której wzór znajduje się poniżej lub zawierać wszystkie informacje jakie są wymagane w tej karcie.
3) osobiście lub telefonicznie koordynatorowi ds. naruszeń.
WAŻNE! Zgłoszenie informacji nieprawdziwych może być zagrożone odpowiedzialnością karną do 3 lat pozbawienia wolności!
Maciej Gazda
Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie
w Piekarach Śląskich